A treia porţie din "Saga Amurg" beneficiază de un regizor "în chestie", de un echilibru între amor şi omor şi de o doză de sarcasm. Însă prestaţiile lui Pattison şi Stewart sunt sub genunchiul broaştei.
Poate că, având la activ pelicule greu de digerat, dure şi tenebroase, precum "Hard Candy" şi "30 Days of Night", dar şi clipuri pentru Aphex Twin şi System of a Down, regizorul David Slade ar fi meritat regia ultimei părţi din "Saga Amurg", cea mai populată de elemente horror.
Oricum, se descurcă onorabil şi cu "Saga Amurg: Eclipsa". Măcar nu dă ture subiectului numai ca să accelereze dement pe ultima sută de metri, cum era în cazul în "Luna nouă" al lui Chris Weitz, nici nu îl tratează cu o fineţe şi o doză de subtilitate nenecesare, vezi prima porţie din "Saga Amurg", cea regizată de Catherine Hard wicke.
Oricum, se descurcă onorabil şi cu "Saga Amurg: Eclipsa". Măcar nu dă ture subiectului numai ca să accelereze dement pe ultima sută de metri, cum era în cazul în "Luna nouă" al lui Chris Weitz, nici nu îl tratează cu o fineţe şi o doză de subtilitate nenecesare, vezi prima porţie din "Saga Amurg", cea regizată de Catherine Hard wicke.
Vampiri, lupi şi inocenţi
Spre deosebire însă de Weitz, Slade are parte de tabere bine conturate: cea a vârcolacilor, în care Jacob Black (Taylor Lautner) vrea s-o atragă pe Bella (Kristen Stewart) pentru a-i oferi "o viaţă normală" - da, măcar a treia parte a "Sagăi Amurg" include secvenţe de autozeflemea - şi aceea a vampirilor, în care Edward Cullen (Robert Pattinson) a inclus-o deja pe eroină şi care ameninţă s-o acapareze de-a binelea.
Cât de frământată ar fi ea vizavi de această alegere, n-are vreme să stea pe gânduri atât de dureros pentru spectator cum o făcea în lungmetrajul anterior, căci o inedită ameninţare se profilează. O bandă de vampiri nou-născuţi terorizează Seattleul, iar clanul Cullen îşi propune să îi oprească, fie şi cu riscul unei alianţe aproape imposibil de înfăptuit.
David Slade nu se află pe culmile inspiraţiei când are de echilibrat conversaţiile drăgăstoase şi caste ale lui Edward şi Bellei cu secvenţele de acţiune, dar măcar le mai taie celor doi din schimburile de platitudini, le mai infuzează cu ceva umor, şi include scene de combat mai coregrafiate, chiar dacă au ieşit destul de "franjurate" de la montaj. Adică mai mult decât făcuseră predecesorii lui.
Tradiţia se tratează
Regia lui Slade e "personalizată", dar ia actorii de unde nu-s! Stewart, prost-dispusă indiferent de situaţie, pare hotărâtă să exprime orice prin tremuratul buzelor mereu întredeschise, iar Pattison schimbă timbrul, intonaţia şi tonul la fiecare cinci minute de te crezi în "Dr. Jekyll and Mr. Hyde", dar mimica lui are o constanţă de parcă ar interpreta un vampir tratat cu borcane de Xanax. Bine cel puţin că Slade le peticeşte aportul celor doi, lăsând spaţiu pentru dezvoltarea unor personaje secundare.
Însă, de departe, meritul cel mai consistent al lui Slade şi, într-un final, al scenaristei Melissa Rosenberg, este acela de a fi luat peste picior valorile ultratradiţionale, de tipul conservării virginităţii până în noaptea nunţii, pe care Stephenie Meyer le promovează cu înverşunare. Măcar această ecranizare reuşeşte să fie o plăcere vinovată până la capăt.
Lungmetrajul "Saga Amurg: Eclipsa" poate fi văzut în avanpremieră în Bucureşti la Movieplex Cinema Plaza, Hollywood Multiplex, Băneasa Drive-In Cinema, Patria, Cinema City Sun Plaza, Cinema şi City Cotroceni.
ECRANIZARE
Carte versus lungmetraj
Fără să mai fie vorba de mituri şi de magie, după vizionarea lungmetrajului "Saga Amurg: Eclipsa" constaţi că există o serie de deosebiri între universul creat de Stephenie Meyer şi filmul regizat de David Slade.
Cel de-al treilea volum al seriei aduce în prim-plan discuţia dintre Charlie, tatăl Bellei, şi vârcolacul Jacob, care îi spune că fiica sa ascunde în garaj o motocicletă. La aflarea veştii, Charlie are să se înfurie atât de rău, încât tânăra adolescentă se alege cu o pedeapsă pe "viaţă": nu mai are voie să iasă din casă după şcoală.
Dezamăgită de ceea ce făcuse amicul său vârcolac, Bella întrerupe orice fel de legătură cu el. Începutul filmului îi surprinde pe cei doi îndrăgostiţi, Edward şi Bella, într-un decor romantic, pe un câmp cu flori, moment în care Edward îi promite Bellei dragostea lui veşnică.
Amalgamul de sentimente, stări sufleteşti extrem de puternice, replicile amuzante dintre Edward şi Jacob, dar şi probele la care sunt supuse personajele lui Meyer, toate sunt descrise până la cel mai mic detaliu în carte, în timp ce din peliculă lipsesc. Atunci când Jacob încearcă să o sărute pe Bella, acesta se alege cu un pumn din partea adolescentei rebele.
evz.ro, THN
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu